29 maj 2015

Dag 9 - Sista dagen

Det vanliga nu på morgonen dock blev det spöregn så vi kunde inte ta in och massera eftersom dom tyvärr hamnade i hagen utan rengtäcken så vi sopade lite här och där. Sedan tog vi in Florien efter lunch eftersom hon älskar verkligen att bli ompysslad vilket syns på bilden här nere, vi stod säkert i en timme och verkligen masserade och kliade på henne. Sedan tog vi in resten av alla hästar och körde ut hö i hagen. Bogard skulle även ridas och jag klämde in mig på en lektion och det blev lite hoppning, himla roligt tyckte Bogard och verkligen sööög emot hindren fick höra att han brukar vara lite feg men märkte bara av det en gång i början då vi fick fel avstånd och jag inte bestämde mig i tid, då fick vi ett avbrott. Men annars var han super fin och vi red på samma avstånd som Ramera (storhäst) Vi började på 4 galoppsprång men det blev något kort men efter ett tag då när vi kommit igång så tryckte jag på och kunde rida utan problem alls på 3 steg, fick då bättre flyt än på 4 språng.

Idag så fick även Kiamba gå i pension och flyttat från Ridskolan, fina Gräddvispen <3 Hon har varit med i huur länge som helst , hela min uppväxt på ridskolan har hon stått där, stått ut med det ena och det andra, burit barn till äldre på sin rygg och alltid ställt upp.

Jag tycker den här tiden har varit roligt just därför att man får jobba med hästar och ponnyer, roligast är nog på eftermiddagen då det varit yngre och handikappgrupper som man fått varit med och hjälpa, tycker det är så kul att få en fråga om hjälp och kunna visa och förklara och lära dom. Skulle tycka att det skulle va superkul att först ta emot helt nya barn och sedan träna och lära dom och se deras utveckling. Kunna säga "minns ni vad vi gjorde förra gången" och sedan bygga på det gång efter gång och sedan känna att det är jag som sätter en grund i dom barnen, längtar tills man är där!

Att jobba som ridlärare, tränare, ridskolechef eller dylik tror jag skulle passa mig utmärkt, stallpersonal njaaa men det skulle funka ett tag, men inte hela livet.

Lärosam praktik var det, speciellt när jag följde med Camilla på några lektioner och fick hjälpa till och instruera, super lärorikt att försöka "rida med" och tänka "vad skulle jag gjort?"


Men nu är det över och 2 veckor kvar av skoltiden, guud så sköönt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥