22 maj 2015

Dag 5

Men vi släppte ut hästar, Sand blev rädd för handikappbussen som stod där idag igen, typ 382563 gg nu, samma visa, drygt. Vi mockade och var super snabb så vi hade jätte mycket tid helt plötsligt. Smörjde och kammade eksemponnyn Fanny, bytte schabrak på alla sadlar, tvättade och gjorde massa diverse saker, Masserade även två ponnyer, Rolo och Florien, krattade, sopade och sedan ändrade jag foderstater.

 Bestämde mig för att rida Monne också eftersom han ändå inte skulle gå något lektionspass. Och jises! Hästen har ganska mycket mage, lite svankryggig och saknar muskler men han är SÅÅÅ fiin och välriden. Sluta och öppna funkar lika bra idag. Men idag fick jag tips om att rida en stund i galopp och låta han röra sig igenom hela kroppen, och vilken skillnad! Snacka om att jag bara hade lagt galoppen åt sidan och tänk fokusera på allt det handa för att sitta i en bra känsla. Ingen mening att jag börjar traggla på med något när jag ändå inte har någon tid till att lösa det. Men att det kunde bli sån stor skillnad trodde jag inte. Kul! Så vi gjorde lite byten och öppna osv.  Hittade en film på honom. På slutet tränade jag lite visning för hand , och less blev han, skulle gjort det innan men tänkte att jag skulle få bättre steg när han var uppvärmd, jaja. Han var mest intresserad av att stå och äta gräs, vilket han såklart fick också...


Visst ser han härlig ut?

Utvärdering
Bra dag på många sätt, har kunnat gått runt och gjort behövliga saker istället för bara göra "måste" saker. Min insats har varit bra tycker jag, har kunnat sett vad som behövt göras tex så när dom andra sopade i privatstallet så gick jag till höladan och sopade och medans dom tog in Fanny började jag kratta utanför entrén. Sedan kan jag inte rabbla upp allt jag tar eget intiativ till eftersom det nästan alltid "bara händer" och man gör det automatiskt utan att tänka..





Emmet tyckte det var najs med mer mat och Florien njuter av lite massage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥