26 maj 2015

Dag 6

Var såklart väldigt mör idag när jag kom till Ridskolan efter våran lilla trip till Lund i lördags kväll, kom hem klockan fem imorse, lite sömn och träningsvärk överallt. Det blir ett väldigt kort inlägg idag eftersom sängen kallar! I Lund gjorde jag antagningsprovet för hippologprogrammet.
Så när jag kom spånade vi, sopade överallt, fodrade och allt det vanliga. Sedan tog vi in eksem ponnyn Fanny, hade lunch och sedan masserade vi både Florien och Rolo sedan tog vi in alla hästar och jag borstade en konvalescent ponny eftersom han står i ett mindre stall så blir han typ aldrig borstad så då tyckte jag att det behövdes, han njöt nog lite fast i början var han lite skeptisk, han har stått i snart ett halvår så han är inte så mycket pysslad med förstås. Sedan klippte jag lite gräsmatta och åkte hem för att sedan åka tillbaka till ridskolan för en städkväll!

Så det var den dagen! Väldigt lugn som sagt.

Utvärdering Jag jobbade på så gott det gick även fast tröttheten kom över mig ibland. Mitt insiativtagande tycker jag jag uppfyllde även idag, gjorde många "små grejjer" men även borstningen av Pepsi tycker jag var ett bra initiativ. När man kommer in sent på dagen så blir det inte så mycket "arbete"  utan det mesta av arbetet är mellan 7.00-10.00 sedan vid 14 när hästarna går in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥