28 maj 2015

Dag 8

Näst sista dagen och det känns skönt och sorgligt på samma gång. Skönt för att det är så mycket jag behöver ta itu med och sorgligt för att det är så roligt att jobba med hästar (men minus all gräsklippning och plast letande.....) Jag tycker det är bra med ridskolan att dom har en pedagogisk anläggning som passar både, handikappade, barn och äldre samt att dom tänker mycket på säkerheten vilket är toppen då säkerheten är A och O i ett stall tycker jag.

Idag jobbade jag från klockan sju så vi släppte ut, mockade, fodrade, sopade, krattade innan klockan nio vilket är rekordet medans jag varit här, så himla skönt när alla jobbar på! Sedan masserade vi Rolo, Bellscross och Florien  samt hämtade lite plast från parkeringen som blåst omkring igen. Sedan efter intaget  så klippte jag gräs fram till klockan fyra, trist trist men så är det på en stor anläggning, den ska skötas om. Sen var det hemgång.

Lite bilder på hästar samt säkerhets tänket och det pedagogiska.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥