27 maj 2015

Dag 7

Sen dag idag, Började klockan 13.00 idag och jobbade till 21.00 därav ett kort inlägg idag också, vill bara soova.
När jag började så tog vi in hästarna, jag masserade Rolo och hjälpte sedan till på handikapp ridningen. Efter det skulle jag ta ut bommar och 24 stöd till utebanan för att bygga bana till Tsek hoppningen, väldigt jobbigt när man var ensam men efter ett tag kom dom andra också. Tog fyrhjulingen för att lasta på släpet eftersom det är mer skonsamt för kroppen.
Men bra och nyttigt banhoppning fick dom. Så himla kul när första gruppen kommer på sina B,C& D ponnys och hoppar mellan 40-70cm sedan nästa gupp är storhäst med några som tävlat 110cm. Men det funkar ändå, Camilla anpassar undervisningen och upplägget bra!
Har ju som sagt egentligen inte så mycket att utvärdera då heller då jag stått med på lektioner hela efm så då skippar den idag också, jag tkr ändå att jag tar ansvar och initiativ så gott det går, ser när folk behöver hjälp på handikapp ridningen, hämtar fyrhjulingen och lastar av allt hö och börjar köra ut hinderstöd medans Camilla hade rast och för att dom ska hinna träna så mycket som möjligt,  sedan ta ansvar att allt hö kommer upp på släpet och parkerar där allt ska stå. Känns som att jag tar så mycket ansvar som jag kan hantera och lösa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥