26 maj 2015

Antagningsprov på Flyinge

Vi åkte ner på lördagen vid nio på kvällen och strax innan 8 var vi på Ullared, handlade lite saker sedan for vi och åt och sedan for vi till Hotellet som var super fint, myste i badet.

På morgonen åkte vi ut till Flyinge där vi först samlades, fick veta vilken grupp man tillhörde, jag hamnade i C gruppen med 4 andra tjejer en var bland annat från Norge. Vi skulle börja med hoppningen. Hästen jag red först var en aningen nipprig och hade inte riktigt koll på läget. Andra hästen gick det bättre på, hon var riktigt fin att rida :) Och det var såklart den första också, hoppade super!

Hade sedan info kurs där man fick reda lite mer på utbildningen osv, mycket likt det vi fick höra på Strömsholm när vi var där på en prova på dag. Sedan skulle vi ha dressyr vilket gick hyffsat bra, min sits blev väldigt stel och vilket gjorde att hästen inte fick tillräckligt med stöd. Andra hästen gick det lite bättre på men där blev han lite för lång ibland...

Häst för hand hade vi sedan och jag fick en stor fux valack, fick då springa som satan hahah men jag tyckte att det blev ett fint steg i honom, klarade det muntliga bra och gick faktiskt helt okej med uppställningen också. Så det momentet var jag mest nöjd över, det jag trodde inte skulle gå bra haha!

Sedan blev det en 12h bilresa hem så klockan 6 imorse var vi framme hemma så fick sova 2h innan det var dax för jobb på ridskolan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥