19 nov. 2013

2 hästar ridna!

Började morgonen med att rida ett cavaletti/hoppass på hetsporren Nimbus, gick väääldigt fort.
Vi red en serie på långsidan och hade "inspänningsband" som på en löshoppning för att träna  balans, ni vet släppa händer över hindret osv?

Men ja jag och Nimbus var inte riktigt överens han vill springa och vad glad för att han äntligen fick hoppa. Men ja vi överlevde, blev inte heller riktigt bättre på slutet heller... Får kämpa vidare helt enkelt.

Sen hade jag arbetsstuga = inte gör något Sen hade vi biologi = samma där
Så tog ut Dunder på en skrittur och det ångrar jag hahah! Han var piggelin. Tänk er själv en häst som stått i sin hage på 4x4 meter ungefär i x antal månader och har inte fått kommit ut på x antal veckor. Dessutom var det mörkt och mkt bilar i farten som var SVIN läskiga enligt honom, Han studsa, flög åt sidan, hoppade rakt upp, bockade och riktig rodeo så att säga. Hade inte nån lust att ramla av på isvägen så jag satt kvar...

Han va ändå söt, visste knappt vart han hade bena. Vi ren ungefär 10 min sen blev det för mycket så vi vände hemåt får helt enkelt ta det i etapper... Känner att jag har ju det jag gör framöver...

Och btw, sitter med en vitlök i örat. Tänkte att det skulle ta bort öroninflammationen hoppas det funkar hah..

Två gamla fula bilder på hästen:



2 kommentarer:

  1. Var gärna med i vår fototävling på bloggen!li
    Vi har ett nytt tema varje månad, i slutet av månaden lottar vi vilken bild som vinner och den vinner en länk! :)
    teamwr.blogg.se/2013/november/fototavling.html#comment

    SvaraRadera

Hej, vad kul att du kommenterar, länka gärna din blogg/instagram/weheartit/tumblr så går jag in och kikar, och kanske lämnar en kommentar själv.
kram ♥